ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΕΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ
ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ
ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΕΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ
του Πρεσβυτέρου Β. Σπηλιοπούλου
Ένα πολύ γνωστό και χαριτωμένο παιδικό τραγουδάκι λέει «πάνω στην βελανιδιά κάθεται μια κουκουβάγια και φωνάζει δυνατά κου κου βα - κου κου βά». Ένας δικτυακός τόπος, όμως, μας αποκαλύπτει ποιος κρύβεται πίσω από τη βελανιδιά και τι είναι αυτή η βελανιδιά που κάθε άλλο παρά χαριτωμένη και παιδική, αθώα, είναι.
Ο λόγος για τον διαδικτυακό τόπο της κοινότητος «Πελίτι» η οποία έχει ως έμβλημα μια βελανιδιά από την οποία παίρνει και το όνομά της αφού «πελίτ» σημαίνει στα ποντιακά βελανιδιά, όπως τουλάχιστον αναφέρεται στην σελίδα της κοινότητος. Τι είναι, όμως το «Πελίτι»;
Είναι μια κίνηση που ξεκίνησε το 1995 στη Δράμα και οι στόχοι του, όπως αναφέρονται στη σελίδα είναι:
- η συλλογή, διατήρηση και διάδοση των ντόπιων ποικιλιών.
- η ανταλλαγή αγαθών και υπηρεσιών χωρίς τη μεσολάβηση του χρήματος.
- η δημιουργία μιας εναλλακτικής κοινότητας.
Και μέχρι εδώ βέβαια δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό, αν ξεπεράσουμε τις καχυποψίες μας για το τι είναι ακριβώς αυτή η εναλλακτική κοινότητα. Προχωρώντας, όμως, στην έρευνα και ανάγνωση των σελίδων του διαδικτυακού τόπου της κίνησης, το μόνο που θα διαπιστώσουμε είναι ότι η Νέα Εποχή βρήκε άλλον έναν τομέα όπου αξιοποιώντας τα δικά μας πραγματικά ολέθρια λάθη και παραστρατήματα και τις συνέπειές τους, μπορεί να... ευαγγελισθεί τη λύση των προβλημάτων που η δική μας στάση δημιούργησε και καθημερινά δημιουργεί.
Ας δούμε, όμως, σελίδα - σελίδα την κίνηση αυτή για να φανεί το πόσο νεοεποχίτικα είναι τα κηρύγματά της και οι μεθοδοί της.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΟΥ «ΠΕΛΙΤΙ»
Η συγκεκριμένη σελίδα είναι πολύ σημαντική ακριβώς διότι καμιά ενέργεια δεν μπορεί να διαχωρίζεται από το φιλοσοφικό της υπόβαθρο, από τα κίνητρά της, από την θεωρία της. Υπ’ αυτήν, λοιπόν, την έννοια οι άνθρωποι του «Πελίτι» αξίζουν συγχαρητηρίων διότι μας βοηθούν να πούμε αυτό που τόσο δύσκολα οι σημερινοί άνθρωποι μπορούν, δυστυχώς, να κατανοήσουν ότι δηλαδή δεν μπορούμε να διαχωρίζουμε την πράξη από την θεωρία και δεν μπορούμε να δεχόμαστε τα όποια ωφέλη μιας ενέργειας μη δεχόμενοι τη θεωρητική της στήριξη. Δεν μπορώ να δέχομαι και να κάνω βελονισμό, ομοιοπαθητική, σιάτσου, γιόγκα κτλ και να υποστηρίζω ότι παραμένω ορθόδοξος χριστιανός μη δεχόμενος το θεωρικό και φιλοσοφικό υπόβαθρο των μεθόδων αυτών. Αποδοχή της πράξης σημαίνει αυτόματα αποδοχή και της θεωρίας και άρα η πράξη της οποίας η θεωρία έρχεται σε αντίθεση με την Πίστη είναι αυτομάτως άρνηση της Πίστεως.
Στο φιλοσοφικό υπόβαθρο λοιπόν του «Πελίτι» δεν παραλείπονται οι αγαπημένες και πλέον διαδεδομένες θεωρίες της Νέας Εποχής περί Ολισμού και Θετικής σκέψης. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «εστιάζουμε την προσοχή μας στα θετικά πράγματα που γίνονται και αυτά ως δια μαγείας αυξάνουν»· κι αλλού: «η σκέψη μας είναι πολύ δυνατή και αρκετή για να κατευθύνει τα πράγματα»....«δεν πολεμάμε με κανέναν έξω από μας, αυξάνουμε τη συνειδητότητά μας και αυτό είναι αρκετό για να φέρει τεράστιες αλλαγές». Και με όχι και τόσο μεγάλη έκπληξη διαβάζουμε αντιστοίχως λόγια μεγάλων νεοεποχιτών, όπως του Μurphy, ενός εκ των μεγαλυτέρων «αποστόλων» της θετικής σκέψης ο οποίος παραπέμπει στο δάσκαλό του Emerson λέγοντας «ο άνθρωπος είναι αυτό που σκέπτεται στο εσωτερικό της καρδιάς του» (Murphy, Die Kosmische Dimension, σ.100)....«Κάθε φορά που ο άνθρωπος σκέπτεται μορφοποιεί τη δημιουργική του δύναμη... ο άνθρωπος δημιουργεί το δικό του ουρανό ή τη δική του κόλαση. Ανάλογα με την σκέψη, την πίστη, την αίσθηση έχετε την ελευθερία να διαλέξετε την υγεία ή την ασθένεια, τον πλούτο ή τη φτώχεια» (Αυτόθι σελ. 105, 112).[1]
Επίσης πρέπει να υπογραμμίσουμε για μια ακόμη φορά ότι σύμφωνα με τον ολισμό και την ολιστική θεώρηση του κόσμου «ο θεός δεν εκλαμβάνεται ως πρόσωπο, ταυτίζεται με το «Παγκόσμιο» ή «Συμπαντικό Πνεύμα» η τη «ζώσα ενέργεια του σύμπαντος», που προβάλλεται σε ποικίλες μορφές. Ο ίδιος ο άνθρωπος είναι «προβολή» αυτής της λεγόμενης «Κοσμικής Υπερσυνειδητότητας». Ο εσωτερικός πυρήνας του ανθρώπου, αυτό που στον καθένα από μας μπορεί να ονομάσει «πνεύμα»(το πνευματικό), είναι μικρή σταγόνα θεϊκής Πηγής».[2] Υπ’ αυτήν την έννοια, λοιπόν, νοείται και ο όρος συνειδητότητα, όπως φαίνεται από τα συμφραζόμενα.
Όμως δεν λείπει από το φιλοσοφικό υπόβαθρο και η κυκλική θεώρηση της ιστορίας. Αναφέρει η κίνηση: «Δεν γνωρίζουμε τι είναι το καλό και τι το κακό. Δεν γνωρίζουμε γιατί γίνονται κάποια γεγονότα. Αν δούμε τα πράγματα μέσα στην πορεία του χρόνου, αυτό που σήμερα είναι πόνος, αύριο θα είναι χαρά και μετά μπορεί να είναι πάλι πόνος και ούτω καθεξής». Ο π. Αντώνιος Αλεβιζόπουλος μας εξηγεί την ακατανόητη αυτή φράση: «Κατά την αντίληψη της «Νέας Εποχής» ο ίδιος ο άνθρωπος καθορίζει εκείνο που θεωρεί καλό, δεν υπόκειται στους νόμους ή στις εντολές ενός προσωπικού Θεού. Αφού δεν υπάρχει Δημιουργός, που να διακρίνεται από το Σύμπαν και να αποτελεί τη βάση και την εγγύηση της αρμονίας και της συνοχής του κόσμου, ο άνθρωπος και ο κόσμος είναι αυτόνομος. Εξάλλου η «κυκλική» θεώρηση της ιστορίας δεν αφήνει περιθώρια επέμβασης. Όλα εξελίσσονται μηχανικά και το «σημείο στροφής» βρίσκεται «επί θύραις» !».[3] Άλλωστε αυτό είναι και το «ευαγγέλιο» του αρχισατανιστή Aleister Crowley, ο οποίος κατά τον π. Αντώνιο, έλεγε: «κάνε εκείνο που θέλεις, αυτό πρέπει να είναι όλος ο νόμος».[4]
Πανελλαδικό Δίκτυο Διάδοσης και Διάσωσης
των Ντόπιων Ποικιλιών του «Πελίτι»
Στη συγκεκριμένη σελίδα υπάρχουν πολλές υποσελίδες και γι’ αυτό θα την περιδιαβούμε σχετικώς γρήγορα.
Στην υποενότητα, λοιπόν «χρήση του καταλόγου» συναντούμε τις έννοιες της «φυσικής καλλιέργειας» και της «ομοιοδυναμικής καλλιέργειας». Περί τίνος πρόκειται; Ας δούμε σύντομα:
ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ: Είναι μια μέθοδος καλλιέργειας που εφηύρε ο Ιάπωνας Μασανόμπου Φουκουόκα. Ας δούμε τι έχει γράψει η εφημερίδα «Το Βήμα» γι’ αυτόν:
«Το 1938 ο Ιάπωνας Μασανόμπου Φουκουόκα ήταν πλέον 25 ετών. Ένα παιδί μεγαλωμένο στην ύπαιθρο, που σπούδασε όμως Μικροβιολογία και ειδικεύθηκε στις αρρώστιες των φυτών. Είχε βρει μάλιστα δουλειά στο τελωνείο της Γιοκοχάμα, όπου έκανε ελέγχους αν υπήρχαν κάποιοι βλαβεροί οργανισμοί στα εισαγόμενα φυτά. Αρρώστησε όμως σοβαρά κάποια στιγμή, φθάνοντας λίγα βήματα πριν από το θάνατο, και στη διάρκεια της ανάρρωσής του, αναστατωμένος ακόμη απ’ όσα του είχαν συμβεί, συνήθιζε να περπατά τα χαράματα στους άδειους δρόμους και να σκέπτεται εντατικά. Έτσι μια τέτοια στιγμή του ήλθε η ιδέα ότι «η Φύση είναι μια χαρά έτσι όπως είναι και πρέπει να συνεργαστούμε μαζί της, έχοντας αποδεχθεί τις διάφορες φυσικές διαδικασίες, και όχι να προσπαθούμε να τη βελτιώσουμε».
Αυτό έμοιαζε με ξαφνική φώτιση που οι άνθρωποι του Ζέν Βουδισμού ονομάζουν «σατόρι» και το θεωρούν ένα πολύ σημαντικό γεγονός στην ανθρώπινη ζωή. Ο Φουκουόκα εγκατέλειψε τη δουλειά του και επέστρεψε στο χωριό του στο Σικόκου, ένα νησί της Νότιας Ιαπωνίας. Όπως διηγείται ο ίδιος, ο πατέρας του είχε φυτέψει μανταρινιές και πορτοκαλιές, αλλά με τις καινούργιες και αδιαμόρφωτες ακόμη ιδέες που κουβαλούσε ο νεαρός, το μόνο που κατάφερε ήταν να τα ξεράνει όλα. Πέρασαν από τότε χρόνια ώσπου να κατασταλάξει σε αυτό που θα τον έκανε έναν καλλιεργητή με παράδοξες, αλλά πολύ αποτελεσματικές μεθόδους. Όλα ξεκινούν από την άποψή του: η φράση «να προστατεύσουμε τη Φύση», επειδή υποδηλώνει ότι ο άνθρωπος έχει κιόλας χωριστεί και είναι αντιμέτωπος με τη Φύση, βασίζεται σε εσφαλμένη αντίληψη. Δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούμε την ανθρώπινη γνώση για να παρεμβαίνουμε στη Φύση. Αποδεικνύω», λέει, «ότι η καλλιέργεια, δηλαδή η κατεργασία της γης, που απετέλεσε τη βάση του δυτικού πολιτισμού, είναι χωρίς νόημα». Αυτό ίσως ακούγεται θεωρητικό η απλά πολύ ποιητικό και καθόλου επαναστατικό. Αλλά σε σχέση με τις «καλλιέργειες» προκαλεί έναν αληθινό σεισμό.
Οι καλλιεργητικές μέθοδοι του Φουκουόκα είναι πρωτάκουστες (βλ. τους Χρυσούς Κανόνες) και ο ίδιος συνεχίζει και σήμερα, σε ηλικία 94 ετών, να καλλιεργεί ρύζι σε στεγνό έδαφος, χωρίς δηλαδή να χρησιμοποιεί τόνους νερού, αφού απλά το εναλλάσσει στο ίδιο κομμάτι γης με κριθάρι. Και κάθε φορά, μετά τη συγκομιδή των καρπών, θερίζει τους βλαστούς των φυτών, αφήνοντάς τους όμως μέσα.
Αυτά όλα που κάνει ο Φουκουόκα ονομάζονται Φυσική Καλλιέργεια, σε αντιδιαστολή με τη Συμβατική Γεωργία (με λιπάσματα, φυτοφάρμακα), τη Βιολογική Καλλιέργεια (με φάρμακα και αυτή, αλλά πιο ήπια και φυτικής συνήθως προέλευσης) και τη Βιοδυναμική Καλλιέργεια (όπου επίσης έχουμε ανθρώπινη επέμβαση, αλλά όπως επιμένουν οι οπαδοί της: σύμφωνα με τους βιολογικούς κανόνες, δρώντας πάντως στο έδαφος, με φυσικό λίπασμα, κάποια παρασκευάσματα - προϊόντα ζύμωσης, αλλά και στοιχεία αστρολογίας και ανθρωποσοφίας κατά τις διδαχές του Ρούντολφ Στάϊνερ από το 1902)».[5]
ΟΜΟΙΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ: Είναι πολύ απλά η ομοιοπαθητική άποψη για την καλλιέργεια με την δυναμοποίηση και αραίωση των φαρμάκων και την χρήση αστρολογικών και άλλων ολιστικών στοιχείων.
Στην ίδια, όμως υποενότητα συναντούμε και το παρακάτω άκρως απατηλό κάλεσμα των υπευθύνων του «Πελίτι»: «Θα βρείς αρκετούς που η μητρική τους γλώσσα είναι τα Ελληνικά, αλλά και αρκετούς που η μητρική τους γλώσσα είναι κάποια άλλη και δεν μπορούν να συνεννοηθούν με άνεση στα Ελληνικά. Θα βρεις χριστιανούς στο θρήσκευμα, αλλά και μωαμεθανούς. Θα βρεις ορθόδοξα μοναστήρια, και ανθρώπους της νέας εποχής. Θα βρεις ανθρώπους που ζουν στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και ανθρώπους που ζουν πολύ μακριά από αστικά κέντρα, κ.λπ. Θα ήθελα να σεβαστείς την όποια διαφορετικότητα υπάρχει μεταξύ των ανθρώπων. Το κοινό που μας ενώνει όλους στο συγκεκριμένο δίκτυο είναι το θέμα των ντόπιων ποικιλιών».
Και είναι όντως απατηλό και παραπλανητικό το κείμενο αφού προσπαθεί να καλέσει ακόμα και τους ορθοδόξους στην κοινότητα με το επιχείρημα ότι γίνεται αποδεκτή η διαφορετικότητα του καθενός ακόμα και ως προς την Πίστη του. Ποια είναι η απάτη; Η απάτη έγκειται στο γεγονός ότι αποκρύβεται η αλήθεια ότι η αποδοχή των νεοεποχίτικων απόψεων της κίνησης σημαίνουν αυτοστιγμή και την άρνηση της πίστεως. Δεν γίνεται αποδεκτή η Πίστη των Ορθοδόξων απλούστατα διότι η συνειδητή συμμμετοχή στις εργασίες της κίνησης, που ταυτόχρονα σημαίνει αποδοχή του σαθρού και ασυμβίβαστου με την Ορθόδοξη Πίστη φιλοσοφικού υποβάθρου, είναι ΕΥΘΕΙΑ ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΤΟΝ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΘΕΟ. Να σημειώσουμε εδώ ότι σε καμία παραθρησκευτική ομάδα δεν απαιτείται να αφήσεις την πίστη σου διότι όλοι οι «ομαδάρχες» γνωρίζουν πολύ καλά ότι και μόνο η αποδοχή των θεωριών τους σε απογυμνώνουν από τη Θεία Χάρη αφού αποτελούν άρνηση της πίστης και αθέτηση των υποσχέσεων που κατά το Άγιο Βάπτισμα όλοι δώσαμε.
Πανελλαδικό Δίκτυο Ανταλλαγής Αγαθών
και Υπηρεσιών Χωρίς Χρήματα, του «Πελίτι».
Στη σελίδα αυτή θα βρούμε να προσφέρονται κυρίως μαθήματα ρέικι, ρεφλεξολογίας, χορού της κοιλιάς, τάντρα, αστρολογίας και ένα σωρό από νεοεποχίτικα ψευτοκουλτουριάρικα εφευρήματα που είναι σήμερα της μόδας. Σε εκείνο όμως που θα σταθούμε είναι στην προσφορά του εμπνευστή του «Πελίτι».
Τι προσφέρει, λοιπόν, η «ψυχή» της κίνησης ο κος Σαϊνατούδης; «ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ «ΕΝΕΡΓΕΙΑ»»… Και ασφαλώς με τον όρο «ενέργεια» δεν νοείται η ηλεκτρική ενέργεια και αυτό αποδεικνύεται στην ενότητα «Πανελλαδική Γιορτή Ανταλλαγής Ντόπιων Ποικιλιών. Σύντομο Ιστορικό» όπου δίδεται η απάντηση του συλλόγου σε όσους προσπάθησαν να οικειοποιηθούν το έργο του: «Η μεγαλύτερη απειλή για τον κόσμο είναι οι άνθρωποι που κινούνται με πολύ χαμηλά κίνητρα. Γι' αυτό δεν έχει νόημα να αλλάξουμε μόνο τη διατροφή μας ή τον τρόπο καλλιέργειας χωρίς να αλλάξουμε ως άνθρωποι. Η αλλαγή πρέπει να είναι εσωτερική και μετά θα γίνουν και οι εξωτερικές αλλαγές. Όλα αυτά που βλέπουμε είναι εικόνες των επιθυμιών μας και της εσωτερικής μας καταστάσης. Θα πρέπει να αυξήσουμε την ενέργειά μας και το ενεργειακό μας πεδίο έτσι αυξάνουμε το ενεργειακό πεδίο της γης και αποτρέπουμε τους ανθρώπους με τις χαμηλές δονήσεις». Να λοιπόν με ποιόν τρόπο προσπαθούν οι άνθρωποι του ΠΕΛΙΤΙ να πετύχουν τους σκοπούς τους. Βέβαια ζητάμε συγνώμη αν με την δημοσίευση του παρόντος διαταράξουμε το ενεργεικό πεδίο της γης και δεν καρποφορήσουν οι πατάτες ( ! ) αλλά πιστεύουμε ότι οι δονήσεις μας θα φανούν λίγες μπροστά στην ενεργειακή δύναμη που φέρουν οι άνθρωποί του.
ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΟΛΩΝ
Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι η κίνηση αυτή έχει άμεση σχέση και συνδέεται, στηρίζεται και φιλοξενείται από ένα Ορθόδοξο μοναστήρι, την Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Κισσάβου Ν. Λάρισας που ανήκει στην Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και Αλμυρού. Στους χώρους της μονής φιλοξενείται μάλιστα συνήθως η εορτή της ανταλλαγής των σπόρων και έτσι οι ορθόδοξες μοναχές, το πιο πιθανόν χωρίς να έχουν αντιληφθεί περί τίνος πρόκειται, πλανώνται και πλανούν και οδηγούν ανυποψίαστους ανθρώπους στα ολέθρια δίκτυα της Νέας Εποχής.
Στο πρόγραμμα, μάλιστα αναφέρεται πως υπήρξε χαιρετισμός εκπροσώπου της Μητροπόλεως η οποία αντί να κάνει αντιαιρετικό αγώνα, αντί να ενημερώνει το ποίμνιο για τον κίνδυνο των λύκων συμμετέχει, πιστεύουμε ακούσια, στην παραπλάνηση του ποιμνίου. Μάλιστα κατά τις συγκεντρώσεις αυτές ψάλλεται το «Χριστός Ανέστη» μπροστά σε ανθρώπους ειδωλολάτρες. Παραδίδονται έτσι «τα άγια τοις κυσί» ενώ δεν λείπει η σιωπηλή προσευχή για την παγκόσμια ειρήνη.
Ένα Ορθόδοξο Μοναστήρι με τις ευλογίες μιας Μητροπόλεως, λοιπόν, γίνεται αιτία να μυηθούν άνθρωποι και να συνδεθούν με ομάδες ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη Πίστη! Τι κρίμα!
[1]. Π. Αντωνίου Αλεβιζοπούλου Δρ. Θεολογίας, Δρ. Φιλοσοφίας. «ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ - ΑΥΤΟΠΡΑΓΜΑΤΩΣΗ - ΣΩΤΗΡΙΑ», Έκδοση Ιεράς Μητροπόλεως Νικοπόλεως σελ.15, 16.
[2]. Του ιδίου «ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ», εκδόσεις Διάλογος, σελ. 71.
[3]. Του ιδίου ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟΣ ΓΚΟΥΡΟΥΙΣΜΟΣ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ» σελ. 269.
[4]. Αυτόθι σελ. 270.
[5]. «Το ΒΗΜΑ, 23-09-2007, Σελ.: H06, Κωδικός άρθρου: B15172H061, ID: 289490» - Επισημαίνουμε ότι οι υπογραμμίσεις είναι δικές μας.
Αναδημοσίευση από τον ΟΡΘΡΟ
ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ www.egolpion.com
11 ΙΟΥΛΙΟΥ 2011
Read more: http://www.egolpion.com/peliti.el.aspx#ixzz2lOsgFQm6
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου