Πώς η ανθρώπινη φύση τού Χριστού έγινε πηγή τής Ακτίστου Χάριτος
π. Ιωάννη Ρωμανίδη
Όσοι συμμετέχουν στην θεία Λειτουργία ωφελούνται ανάλογα με την πνευματική τους κατάσταση.
«Γι'
αυτό η θεία Λειτουργία είναι λογική λατρεία. Αλλά η λογική λατρεία δεν
ωφελεί τον άνθρωπο, εάν δεν έχει και νοερά λατρεία. Διότι ο άνθρωπος δεν
είναι μόνο λογική, είναι και νοερά ενέργεια. Γι' αυτό ο άνθρωπος δεν
πρέπει να προσεύχεται μόνο με την λογική, πρέπει να έχει και την
προσευχή του Αγίου Πνεύματος μέσα στην καρδιά του, η οποία είναι η
αδιάλειπτη προσευχή κλπ. Λοιπόν, κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας, αυτοί
είναι μέλη της Εκκλησίας, όσοι βρίσκονται σε αυτήν την κατάσταση».
Γνωρίζουμε
ότι η άκτιστη ενέργεια του Θεού «μερίζεται αμερίστως εν μεριστοίς και
πολλαπλασιάζεται απολλαπλασιάστως εν πολλοίς». Μετά την ενανθρώπιση του
Χριστού, κατά την οποία η θεία φύση ενώθηκε με την ανθρώπινη φύση
αδιαιρέτως, ατρέπτως, αμερίστως, ασυγχύτως, και η ανθρώπινη φύση του
Χριστού έγινε πηγή τής ακτίστου ενεργείας του Θεού.
«Ο
τρόπος της παρουσίας και φανερώσεως του Θεού στον άνθρωπο είναι και δια
της ανθρώπινης φύσεως του Χριστού, η οποία και αυτή τώρα μερίζεται
αμερίστως εν μεριστοίς και πολλαπλασιάζεται απολλαπλασιάστως εν
πολλοίς».
Αυτό
το λέγει ο ιερεύς, όταν τεμαχίζη τον Άγιο Άρτο σε πολλούς μαργαρίτας:
«Μελίζεται και διαμερίζεται ο αμνός του Θεού ο μελιζόμενος και μη
διαιρούμενος, ο πάντοτε εσθιόμενος και μηδέποτε δαπανώμενος, αλλά τους
μετέχοντας αγιάζων».
«Όταν
κοινωνούμε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού, δεν παίρνουμε μόνο ένα
κομματάκι του Χριστού μέσα μας, αλλά ο καθένας που κοινωνεί παίρνει
ολόκληρο τον Χριστό μέσα του. Όμως εξ αιτίας αυτού δεν υπάρχουν πολλοί
Χριστοί. Ένας είναι ο Χριστός και αυτός ο Χριστός, που είναι ένας,
βρίσκεται ολόκληρος μέσα σε κάθε πιστό που κοινώνησε των Άχράντων
Μυστηρίων. Επάνω, δηλαδή, στο Άγιο Δισκάριο, εκεί που κομματιάζεται ο
Αμνός από τον Ιερέα, δεν κομματιάζεται ο Χριστός, αλλά πολλαπλασιάζεται
απολλαπλασιάστως εις τους πολλούς. Υπάρχει, δηλαδή, ολόκληρος ο Χριστός
σε κάθε τεμάχιο του Θείου Άρτου (μαργαρίτη). Αυτό είναι το Μυστήριο της
παρουσίας του Θεού στον άνθρωπο».
Πηγή: "Εμπειρική
Δογματική τής Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας κατά τις προφορικές
παραδόσεις τού π. Ι. Ρωμανίδη" Τόμος Β΄. Τού σεβ. Μητρ. Ναυπάκτου και
αγ. Βλασίου Ιεροθέου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου